Sivut

sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Kuulumisia ja rakenneultraa

Pitkästä aikaa kirjauduin bloggeriin. Jotenkin ei oo ollut ollenkaan sellainen olo, että tekisi mieli kirjoittaa. Tänään sain kuitenkin valtavasti inspiraatiota muista blogeista. 2,5 tuntia selailin blogeja  Lilliksen nukkuessa päiväunia.

Lillis on koko pienen ikänsä kärsinyt jos jonkinlaisesta vatsavaivasta ja maitoallergiaa on epäilty neljän kuukauden iässä. Mä aloin silloin maidottomalle imetysdieetille, mutta oikein mitään muutosta ei tapahtunut. Maanantaina meillä olikin aika lasten poliklinikalle, lääkäri kuitenkin epäili vielä maitoallergiaa ja tiistaina aloitettiin Lillikselle maidoton ruokavalio. Muutosta ei mun mielestä ole tapahtunut, mutta tää ruokavalion muutos kestää nyt kuukauden ajan, koska oireet voi loppua viiveellä. Seuraavaksi koitetaan ehkä jättää viljat pois, jos maidon poisjättäminen ei auta.. Katsotaan sitä sitten.

Tiistaina mulla oli vuorostaan rakenneultra, viikkoja tuolloin oli 21+1. Kaikki oli pikkuisella Toukalla ihan niinkuin pitää ja painoarvio oli 429g. Mulla oli kuitenkin istukka osittain kohdunsuun päällä. Sain uuden ajan ultraan seitsemän viikon päähän. Jos istukka ei kohdun kasvaessa siirry pois kohdunsuulta, niin edessä on jälleen sektio. Lillis syntyi sektiolla suunnitellusti perätilan takia. Harmittaa jos tämä menee taas samoin, varsinkin sen takia etten saisi pitkään aikaan nostaa Lillistä. Haluan kuitenkin antaa Lillikselle yhtäpaljon huomiota kuin vauvalle.

Keskiviikkona saatiin hakea Lilliksen 1-vuotiskuvat. Oi miten ihania ne oli enkä malta odottaa, että saadaan ne seinälle. Kuvauksissa käytettiin kahta eri mekkoa. Toinen oli merimieshenkinen, joka on tärkeä siksi, että se on Lilliksen tädin vanha. Toinen mekko oli värikkäämpi, ja sen mummi osti synttärilahjaksi. Molempien mekkojen kanssa oli paljaat varpaat, mikä oli mun mielestä ihan ehdoton juttu. :) Hiuksissa oli rusetti, niitäkin täytyi toki olla kaksi erilaista. Merimieshenkiset kuvat oli ihanan herkkiä ja rauhallisia. Värikkäämmän mekon kanssa taas eloisampia ja vauhdikkaampia.

Mun sisko muutti juuri ja tästä, ehkä myös raskaudesta ja pesänrakennusvietistä johtuen mulla on ihan kamala hinku sisustaa meidän asuntoa. En kestä tällähetkellä ollenkaan epäjärjestystä ja mitä muutakaan mä täällä päivät pitkät joudun tehdä, kuin siivota pienen riiviön sotkuja. :)
Mä tahtoisin saada Lilliksen huoneen kuntoon. Tällä hetkellä siellä on muut huonekalut valkoisia, mutta sänky on Lilliksen isän vanha ja väriltään mänty. Se olisi tarkoitus hioa ja lakata tummaksi. Värimaailma Lilliksen huoneessa tulee olemaan ruskeaa, beigeä, valkoista ja vähäsen vaaleanpunaista. Ajattelinkin käyttää tämän pesänrakennusvietin hyväksi ja saada sängyn kuntoon, ennen kuin sille tulee todellinen tarve. Lilliksen huoneeseen myös ostoslistalla on ruskeat verhot, uusi päiväpeitto ja expedit-hyllyyn neljä rottinkista koria leluille. Oikeasti mä tahtoisin ostaa sinne kaikki kalusteet ihan alusta lähtien uudet, mutta kun asutaan vuokralla ja jossain vaiheessa ostetaan oma asunto, niin sinne kuitenkin täytyy taas ostaa uudet.


Olohuoneeseen oon ihan tyytyväinen, tauluhyllyt odottaa seinälle pääsyä ja yksi suuri peili samaten. Muuta mä en sinne oikein halua lisätä tai poistaakkaan.





Hyvää yötä<3

4 kommenttia:

  1. Heii, meil oli vanhas kämpäs tota samaista tapettia mitä näkyy tos ekas kuvas. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinkö :D toi on Lilliksen huoneessa, mutta ei olla itse päätetty. Onneksi seinät oli kivat valmiiksi :)

      Poista
    2. juu, meillä tosiaa oli sillai et sisko huoneesee tuli joskus se tapetti ja ku ne muutti pois asunnosta ja me muutettii siihe tilalle nii se jäi meille sitte :D oli kyl ihana tapetti, harmitti luopua siitä seinästä, mutta onneks niitä tapetteja on vaikka millasia muitakin hienoja sitte :P

      Poista
    3. Aijaa :D No onhan nykyään vaikka mitä ihania tapetteja. Mun sisko tekee poikaystävänsä kans niiden asuntoon just remonttia ja oltiin katteleen tapetteja. Melkein tekis mieli laittaa tuon tilalle joku hempeä ja ihanan neutraali, mutta toisinä päivinä taas pidän tuosta paljon! :D

      Poista