Sivut

maanantai 18. marraskuuta 2013

Hiukset

Mulla on aina ollut hyvin vaihtelevia ajatuksia hiusten suhteen. Ammatiltani oon parturi-kampaaja ja kouluaikoina varsinkin hiuksia tuli värjättyä mustasta suoraa platinabondiksi yhden koulupäivän aikana! Mä oon saattanut saada päähäni, että nyt haluan kirkkaanpunaiset hiukset ja mähän oon ne sitten värjännyt. Värjäilyt aloitin ala-asteella ja oon aina värjännyt hiukset kotona tai koulussa, yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Kampaajalla oon käynyt tasan kolme kertaa elämäni aikana, äiti on aina leikannut mun hiukset ja on leikannut myös sukulaisten, vaikka ei ookkaan oikeasti kampaaja. Mä sain kammon kampaamoihin ala-asteella, ehkä ekalla tai tokalla. Mentiin äidin kanssa leikkauttamaan mun hiuksia ja äiti antoi kampaajalle vapaat kädet. Mulle leikattiin ihan tasainen polkkatukka ja suora lyhyt otsis, kampaaja vielä viimeisteli kampauksen föönaamalla mun hiukset kunnon palloksi. Itkuhan mulla pääsi kun istuin autoon. Mentiin äkkiä kotiin ja pesin hiukset ja laitoin ne kahdella saparolle kiinni ja etuhiukset laitoin tosi nätisti keskijakaukselle ja kummallekin puolelle pinnin pitämään hiukset paikoillaan. Muistan vieläkin tuon päivän!
Nyt kun oon itse kampaaja, ei sitä kammoa enää ole. Mutta aina mä värjään hiukset itse ja joku leikkaa ne, eikä siinä ole mitään ongelmaa.

Mulla on myös ollut välillä pidennyksiä ja oonkin koittanut niistä lettipidennyksiä, sinettejä, teippejä ja klipsejä. Lettipidennykset oli suuri NOU NOU! Ne valahti tosi nopeasti, eikä hiuksia saanut laitettua mitenkään, kun letit roikkui. Sinettipidennykset oli ihan ok, mutta olisi voinut kuvitella jotain hellävaraisempaa poistomenetelmää (kampaajalla) niin olis omat hiukset pysyneet (päässä) parempina. Teipit piti huoltaa usein, mutta plussaa pitkä käyttöikä (Simply Naturalin hiukset on parhaita), teipit myös näkyy aika hyvin ja rajoittaa kampauksia tehdessä. Klipsipidennykset joutui joka päivä laittaa uudestaan ja ne oli aika painavat möltit hiuksissa. En oo oikeastaan koskaan tykännyt yksistäkään pidennyksistä kovin kauaa. Niissä on niin kova työ laittaa ja mä oon tosi tarkka, ettei missään näy mitään rajoja omiin hiuksiin. Suihkun jälkeen kestää kauan kuivua jne. Klipispidennyksille plussa siitä, että ne saa pois päästä pesun ja yön ajaksi.

Mä oon oikeastaan aina halunnut pitkät hiukset. Välillä on kuitenkin tullut hetkiä, kun oon halunnut jonkun lyhyen mallin. Tällä hetkellä tykkään mun hiusten pituudesta ja niihin saa jo tosi kivoja kampauksia ja mikä parasta, niihin saa kivasti sotkunutturan arkipäivinä kun ei jaksa alkaa hiuksia väkertää. Mulla on nyt ollut keväästä saakka vaaleat hiukset, tyven värjäsin tummaksi meidän etelän reissun jälkeen syyskuussa. Nyt puntaroinkin kahden välillä; värjäänkö tyven vaaleaksi vai annanko olla tummana..

Tein kollaasin mun tämän hetkisistä hiuksista, mihin oon kyllä ihan tyytyväinen nyt. Ja hei huomatkaa tossa ekassa kuvassa tuo hiusten pituus, joka peilissä näkyy! ;)


Ja muutama kollaasi mun aiemmista hiuksista. Jostain syystä mulla ei ollut yhtään kuvia mistään aivan kamalista keltaisista, sinimustista ja violeteista hiuksista, ennen kampaaja-aikoja. :D Ehkä hyvä niin!




Tässä viimeisessä kuvassa, missä mulla on luonnollisen väriset hiukset, odotan Miljaa ja viikkoja on vähemmän kuin nyt! Tais olla aika monta kiloa enemmän kertynyt kasvoille ja muuallekkin tuolloin, verrattuna tähän hetkeen. :D

8 kommenttia:

  1. Toi a-linja vaaleena sopii sulle hyvin.
    Mutta ehkä noi nykyiset on kivoimmat.

    Mä oon itse ollut pettynyt jo pari kertaa Simplyn laatuun.
    Mulla on nyt B*longin sinetit ja nämä on ihan huiput :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki tykkäsin tuosta a-linjasta tosi paljon ja ne oli niin helpot! :D
      Aijaa, voi ikävää, mulle ei oo koskaan vielä tullut vastaan Simplyltä huonoja hiuksia, mutta varmasti niissäki laatu huononee kaiken aikaa.. B*long on kans mun toinen suosikki! :)

      Poista
  2. Hyvä ku letin osaan tehdä...:D eikö sulla tippunu tukka päästä ku tummasta vaaleaksi päivässä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, harjotusta vaan niin kyllä se siitä alkaa sujua ;) Mäkin oon ollu jopa kilpailemassa tällä alalla, mutta se kyllä vaati jonkun verran harjotusta :D Ja ei tippunu, vähän kärsi. Mutta mulla vaalenee hiukset tosi hyvin aina. Tossa a-linjasen vasemmalla puolella olevat blondit olin vaalentanu kahdella vaalennuksella tuosta kirkkaasta punasesta :D Veikkaan kyllä, että kaupan aineilla ei ihan samaan pysty tai hiukset tuskin kestää sitä niin hyvin..

      Poista
  3. Ennen kuin luin nuo vikat rivit, niin katsoin viimeistä kuvaa että "oletpa tässä kuvassa varsinkin todella kauniin ja säkenöivän näköinen!" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mua nauratti kun luin tän kommentin. :D Mutta kiitos, ei kyllä ole ikävä tota pöreyttä!

      Poista
  4. Ootpa kaunis! :) Noi vaaleet kyllä sopii sulle tosi hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :') Jotenki nyt tuntuu kyllä ihan omalta nää vaaleet, alussa se tuntui oudolta, mutta nyt viihdyn näissä tosi hyvin!

      Poista